na de Pyreneeën :Spanje! - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van TheetenJet - WaarBenJij.nu na de Pyreneeën :Spanje! - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van TheetenJet - WaarBenJij.nu

na de Pyreneeën :Spanje!

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2015 | Spanje, Roncesvalles

Hoi hola!
Gisteren de Pyreneeën overgefietst, het is toch maar weer gelukt!!!
pittig, flinke klimmen ,ook heel eind traverserend, het was 28 km tot de top.
jammer genoeg begon het halverwege te regenen, maar ook weer gelukkig niet continu. We hebben bijna alles kunnen fietsen,af en toe stukje lopen.
Dus die knieën ! Toppers!!, alleen krijgt theo savonds in rust verschrikkelijke kramp in bovenbenen, weet iemand daar iets op?

Boven op de top ,1060 meter hoog waaide het enorm hard,storm!!! En koud!!
Ik kreeg van een vrouw in een camper een snee brood met kruidenkaas aangeboden, lief hè!
Theo was eerder op top dan ik en maakte foto's met de tab!
Die voeg ik erbij.

Frankrijk ligt niet letterlijk maar figuurlijk een heel eind achter ons..........

We zagen en zien nu enorm veel lopers, weekend :heel veel mensen beginnen in st Jean Pied de Port en steken lopend de Pyreneeën over.
Waar we nu ovenachten , in Espinal , sliepen ook lopers o. a. 2 vriendinnen uit Canada!
We blijven hier een dag over,heerlijk rustig,ah, de zon komt door. ......

Volgende Spanje avonturen volgen....

Groetjes en adios
theo en henriette


  • 14 September 2015 - 12:13

    Paul:

    Mijn grote complimenten! Hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor de kramp! Niet fijn!
    PS: de foto's bekijken lukte niet. Mijn browser liep zelfs vast.
    Liefs en Bon Courage!!

  • 14 September 2015 - 12:15

    Paul:

    Sorry, ik was te snel. Nu lukt het wel!!!

  • 14 September 2015 - 12:25

    Maria Budel:

    Aangezien ik niet meer dan 20 km per maand fiets , weet ik niets van kramp in de bovenbenen ! Massage ? Waarschijnlijk verzuring ?
    wielrenners vragen ? Maar top dat je de bergen over bent ! Nu genieten van Spanje ! Fijn deze brieven . Groetjes, maria

  • 14 September 2015 - 12:42

    Carin:

    Toppertjes hoor! Geniet van het Spaanse land.

    Groetjes, Carin

  • 14 September 2015 - 13:00

    Marian E:

    Gefeliciteerd! Goeie prestatie!!! Nu lekker genieten van het mooie spaanse landschap. Van Curves heb ik geleerd dat je naar fysieke inspanning rekoefeningen moet doen om o.a. krampen te voorkomen. Ik heb daar heel veel baat bij, nooit geen kramp meer! Succes ermee!

  • 14 September 2015 - 14:21

    Mariejose:

    Top ga nog wel eens zoeken. masseren is misschien de enige optie dus jet aan de slag. gr

  • 14 September 2015 - 14:58

    Leny:

    Wat een prestatie! En wat zijn jullie al ver met de fietstocht. Fijn om op deze manier te kunnen meegenieten. Ik blijf jullie etappes met interesse volgen. Veel succes met de route door Spanje, en hopelijk blijft het lukken met de knieën en zo.

  • 14 September 2015 - 15:42

    Marian E:

    Nog even geïnformeerd voor de krampen! 2 tot 3 liter water drinken per dag. extra zouten bijv. bouillon/ en sportdrank voor suikergebrek. waarschijnlijk magnesiumtekort!! success ermeer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 12973

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 29 Oktober 2015

Theetenjet najaar 2015 naar Santiago

24 Maart 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: