laatste dagen in Portugal - Reisverslag uit Campo Maior, Portugal van TheetenJet - WaarBenJij.nu laatste dagen in Portugal - Reisverslag uit Campo Maior, Portugal van TheetenJet - WaarBenJij.nu

laatste dagen in Portugal

Door: TheetenJet

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2012 | Portugal, Campo Maior

hola hola!
op vrijdag de 13e zijn we door 5 km te fietsen toch 70 km verder gekomen: met de trein naar Lissabon,
met de boort naar Barreiro en weer met de trein naar Setubal!
Fitesen mochten telkens voor noppes mee,alhoewel we bijna 250 euro boete kregen omdat we met ons kaartje niet ingecheckt hadden. pff pff... hij streek met zijn hand over zijn hart...
In Setubal overnacht in een 4-sterren-residence voor 25 euro: de prijs klopte beter dan de sterren.
De volgende dag met de ferry over naar Troia vanaf waar we een heel eind over een landtong fietsten met aan weerszijden prachtige uitzichten.Rustig op de weg: het was zaterdag. Het is nog steeds koud , wel zonnig met de NW wind stevig in de rug. Ander landschap inmiddels:na weer veel kurkeiken nu ook dennebomen en dan een weidelandschap met runderen, tussen hen veel witte vogels (ibissen?).
toen geslapen in leuk plaatsje Alcacer do Sal,en vervolgens in Evoral,ook een mooie plaats. We sliepen daar in een heel mooi oud huis, sleutel van de kamer was uniek,mocht absoluut niet mee naar buiten,moest in een laadje op de gang!
Ik weet nu wat die heerlijke bloemenguer is die ik telkens ruik: Cistus Ladanifer, familie van het zonneroosje!(staat in het routeboekje) en nu fietsten we langs velden vol er mee!!
Via Redondo(waar we overnachtten in een kamer voorheen garage, de fietsen konden er bij in) en Vila Vicosa zijn we nu op camping Os Anjos(de engelen) in Campo Maior,de laatste stop voor de overgang naar Spanje.
Nu moeten we stoppen want de mevrouw van het gemeentelijk internet cafe moet lunchen !
en zo deden wij dat ook dus let niet niet op de taalfoputen want de lunch ging gepaard met de nodige wijn .....lekkerrr.....toetje ook mmmm....
Afijn, we blijven hier 3 nachten in een caravan,Nederlandse eigenaren.
Gisteravond gezellig met de campingbazeb en 2 andere Theo's en hun vrouwen en 3 Fransen platte kipo met friet en salade gegeten.: reuze gezellig.
Afsluiting Portugal:
--niet echt aan te raden on te fietsen: auto's rijden alsof ze op snelweg zijn.
-- hele mooie landschappen
--dorpjes
--mannetjes bij cafees zoittend,zwijgend of druk debatterend of....hangend aan een sinasappelboom.
--veel vogels,bloemen,geuren.
--- Zuis Portugal: heel vriendelijke mensen.

oh ja... Theo pleegde puntje onderhoud aan de fietsen en ontdekte bij mijn achterwielvelg krassen? barsten?...velgbreuk? of alleen beschadiging?.... wordt vervolgd...
en... met mijn knie gaat het goed!!!!!!
enne... in restaurant Trindade in Campo Maior is het heerlijk eten en drinken!!
tot de volgende keer maar dan vanuit Spanje.

  • 20 April 2012 - 14:08

    Marian:

    Hoi fietsers.

    Leuk dit allemaal te lezen en dat het goed gaat met de knie. Niet illegaal proberen te reizen!
    Hopelijk wordt de temp.wat aangenamer.zitten we hier ook op te wachten. Veel plezier verder.

  • 20 April 2012 - 14:18

    Wies:

    (H)ola, vr.20.4.12
    Gezellig om alles te lezen. Gisteren en vanochtend heerlijk zonnig, snoeien in de tuin. En u terwijl ik je verslag lees, regent het even vet. Maar als ik dit lees, kan ik zo mooie geur- en natuurherinneringen oproepen.
    Je schrijft met de nodige humor, nooit saai. Ik zie de verhalen graag tegemoet.
    We zouden een paar dagen zeilen,
    maar vanwege te harde wind ad kust is het helaas afgeblazen.
    Die chiropractiker had ik veel eerder moeten doen.
    elke behandeling werpt zijn vruchten af. Ik loop nog weer beter, en de onderste wervels heeft hij recht gezet.
    Ik heb in de tuin kunnen werken tot ik zelf wilde, voelde helemaal niets. De 1e keer sinds jaren, daardoor slaap ik ook dieper, langer was bij de 1e behandeling al te gek. Zo word ik heel graag oud. Groetjes


  • 20 April 2012 - 15:50

    Paul Budel:

    Hola, Tjet

    Jullie weten het allemaal mooi te beschrijven! Alhoewel in deze aflevering wel erg veel wijn in de vingers is gaan zitten!! (overigens moet ik zelf wel oppasssen om niet ook typfoputen te maken met dit lekkere limburgs biertje wat hier naast me staat - stik - nu ligt!!
    Het is maar goed dat jullie zo'n vriendelijke uitstraling hebben met die grijze koppen, anders had je dat toch mooi 250€ gekost in die trein.
    Jammer dat het weer niet beter is; misschien in Espagna beter?
    Neem es wat van die bloemengeur mee naar huis: ik word zo nieuwsgierig!!
    Dikke kussen van je broertje/zwagertje.

  • 20 April 2012 - 16:43

    Antoine:

    Ik lees de verslagen met veel plezier.
    Verhalen werken aanstekelijk. Plannen om deze zomer naar een vriend in het Schwarzwald te fietsen. Mijn dochter wil graag mee. Jammer dat je in Portugal nogal hinder had van het verkeer. Veel succes met jullie Spaans.

  • 20 April 2012 - 16:46

    Mies:

    Wat oh wat is platte kipo???????????????

  • 20 April 2012 - 17:51

    Christa:

    Leuk om jullie ook via deze weg te volgen. Het leest als een boekverslag. Als het nu nog wat zonniger mag worden is het nog fijner fietsen. Nu op naar Spanje. Liefs Christa

  • 20 April 2012 - 17:57

    Truus En Adrie:

    We volgen jullie via de boeiende vlot geschreven verslagen, het dagelijks weerbericht en zo net ook met een luchtfoto van Troia via Google Earth. Wat een boeiende reis. Het zal wel geregeld een beroep worden gedaan op jullie vindingrijkheid en incasseringsvermogen. Weten jullie nog de kreet als het flink tegenliep: "Goed voor het verslag" We gunnen jullie wind in de rug en een mild zonnetje aan de hemel. En, maar daar hebben we alle vertrouwen in, koesterende saamhorigheid.
    Blijf voorzichtig doen!
    Truus en Adrie

  • 20 April 2012 - 18:12

    Theo Verhoeven:

    Hoi Theet en Henriete
    Jah heerlijke wijn he' daar in Portugal
    Met de fitesen op de boort, och een knisoor die nu op taalfoputen let,
    Ik kam me nog herrinneren dat ik na een fles heerlijke witte wijn in Portugal nog prima kon denken, dacht ik maar mijn benen deden het niet meer, gekropen naar het appartement.
    Werkt wel op de lachspieren!
    Heel langzaam aan, moeten jullie daar toch ook al gierzwaluwen tegenkomen!
    groetjes en nog heel veel plezier

  • 21 April 2012 - 21:50

    Solange En Joris:

    bedankt voor jullie leuke sms. Fijn dat de reis goed verlopen is ., en de fiets het goed gehouden heeft. We hopen dat jullie verder nog een fijne reis en vakantie hebben. We hopen nog eens van jullie te horen
    Camping Rural Os Anjos, Campo Maior
    groetjes

  • 24 April 2012 - 10:39

    Marian Evers:

    Dat lijkt me zo heerlijk! langs velden van de familie van zonneroosjes fietsen...wat een ervaring!! En al die lekkere wijn in combinatie met het ontmoeten van leuke mensen..Nou ontmoet ik ook dagelijks leuke mensen op mijn werk maar ik moet het wel zonder wijn doen!!! Genietse en tot een volgend leuk geschreven bericht, leef helemaal mee van deze kant!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Campo Maior

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

thuis!

27 Juni 2012

bijna thuis.

16 Juni 2012

France

30 Mei 2012

3e etqppe

20 Mei 2012

de cirkel is rond!

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 13006

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 29 Oktober 2015

Theetenjet najaar 2015 naar Santiago

24 Maart 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: