3e etqppe - Reisverslag uit Montjean-sur-Loire, Frankrijk van TheetenJet - WaarBenJij.nu 3e etqppe - Reisverslag uit Montjean-sur-Loire, Frankrijk van TheetenJet - WaarBenJij.nu

3e etqppe

Door: TheetenJet

Blijf op de hoogte en volg

30 Mei 2012 | Frankrijk, Montjean-sur-Loire

Hoi Hoi !! oftewel bonjour1

allereerst: heel leuk nogmaals jullie reacties, we lezen ze met plezier!!

Sommigen denken dat de fietstocht nu qfgelopen is maar jullie zijn nog niet van ons af, nog ruim 1300 km!
We zijn bezig met de 3e etappe vqn onze vakantie.

De auto hebben we eerder kunen huren en hiermee zijn we vorige week woensdag naar Gijon gereden, fietsen erin, dat lukte goed , alhoewel mijn voorwiel eruit oest.
In Gijon, ook een leuke havenstad, een vriendelijk hotel gevonden, de fietsen in het wasserijhok,waar de werkzaamheden gewoon doorgingen.
Na een paar telefoontjes naar de Ferry, kinden we donderdagavond al mee, alleen een 4-persoonshut i.p.v. een 2-persoons, dat was alleen maar mooi!

Na een rustige overetocht, voeren we vrijdqg om 12 uur smiddags St. Nazaire binnen.
FRANKRIJK!
superwarm weer, zo warm hadden we het in Spanje Portugal niet gehad!
Direct mooie fietspaden,track op GPS werkt goed.
Wl wennen: vlak,minder levendigheid op straatvooral s avonds.
En......na eerst een prachtige chambre d`hote hebben we nu al 4 nachten gekampeerd, bevalt reuze goed!

We zitten nu vlakbij Angers, bijna 200 km in Frankrijk gefietst
Aanvankelijk 3 dagen langs hetCanal Brest Nantes, grotendeels onverhard.
en nu vanaf Ancenis de Loire_route.

Het weer blijftmooi, wel oostenwind = tegenwind!

Eergisteren in Nort-sur-Erdre hebben we paardenraces meegemaakt: drf_ race_ en steeple chase.
Mooi om te zien en dan al die mensen: eten, drinken, gokken!Leuk!!!
Fransman begon tegen me te praten over een paard dat achter bleef. Ik: " de laatsten zullen de eerste zijn"
Hij: " huuh.." Ik: " Hollandais"
Hij: " ooooh.." Lachen!!

Theo heeft trouwens de panachee weer ontdekt!

Tot nu toe 2133 km gefitst,de fietsen doen het nog goed!
groetjessssssss
Tjet

Oh ja Maria, we witten goed op schema wil je ons sms-en wanneer je precies in Flers bent?

en sorry voor taalfouetn : dit is een frans toetsenbord!!!

  • 30 Mei 2012 - 09:16

    Mies:

    Ik wist het niet zeker. Maar Irene zei het al. Jullie fietsen terug. Ik ben al blij met 15 kilometer haha.
    Groetjes Mies

  • 30 Mei 2012 - 10:56

    Marian Evers:

    Jullie komen toch steeds dichter bij huis, maar toch nog ver te gaan, maar goed ook anders zou de vakantie voorbij zijn, alhoewel...ik kan me heel goed voorstellen dat jullie ons toch wel aardig beginnen te missen....of...hoe dan ook ik wens jullie een mooie fietstocht door frankrijk met mooi weer. Hier is het een stuk frisser geworden met 14 graden in het vooruitzicht voor het weekend. Dan heb ik vakantie voor 2 weken, ga met Gerard en Heleen en een zus van Gerard lang weekend naar Terschelling, verheug ik me erg op. Hou jullie goed!!!

  • 30 Mei 2012 - 11:07

    Marion En Piet:

    Wouw ,wat een reis,nu weer met de boot naar Stnazaire 9ken ik ook) En nu nog een 1300 pffWat is ne eigenlijk een PANACHEE??
    lieve groet P&M

  • 30 Mei 2012 - 12:06

    Maria Budel:

    ja, tjet, ik zit te wachten op commando van jullie : maria, dan en dan zijn we in flers, zorg dat je er ook bent !! :-)

    we hebben het toen gehad over het weekend van 15 juni , maar klopt dat dan ook met je reisschema ?
    ik hoor het wel..
    zoen,maria

  • 30 Mei 2012 - 20:13

    Claudia:

    hoi hoi, nou julie hebben het prima naar jullie zin. Hoest met de billen,is daar nog wat van over?
    Benieuwd naar je verhalen als je weer terug bent(nog maar niet aan denken)

    Gr Claudia

  • 31 Mei 2012 - 07:59

    Dorien:

    Geweldig, geweldig! Wat fijn voor jullie dat je nu goed weer hebt, is toch lekkerder fietsen.Geniet maar verder van je tocht en vooral de vrijheid van kamperen, leve de tent! Kus van je `schone`zus.

  • 31 Mei 2012 - 16:34

    Ingrid:

    Hallo vakantiegangers, nog niet genoeg kms in de benen dan nog ff een stukje Frankrijk mee pakken, tjonge jonge, knap hoor. Hoes met de ballonkuiten? Wat maken jullie veel mee, leuk om te lezen benieuwd naar alle fotó's...........dat zullen er ook wel veeeeeel zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Montjean-sur-Loire

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

thuis!

27 Juni 2012

bijna thuis.

16 Juni 2012

France

30 Mei 2012

3e etqppe

20 Mei 2012

de cirkel is rond!

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 13004

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 29 Oktober 2015

Theetenjet najaar 2015 naar Santiago

24 Maart 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: