bijna thuis. - Reisverslag uit Breda, Nederland van TheetenJet - WaarBenJij.nu bijna thuis. - Reisverslag uit Breda, Nederland van TheetenJet - WaarBenJij.nu

bijna thuis.

Door: TheetenJet

27 Juni 2012 | Nederland, Breda

vanuit het brabantse: hallo allemaal!

Vanaf Flers zijn we in bijna 2 weken naar hier gefietst: Breda. We hebben hier een mooie bred-en brekfest bij mijn broer en schoonzus,Johan en Marie-José. Met inclusief half-pension! Familiehoppen noemen ze dat!

Vanuit Flers zijn we terug naar Montreuil gefietst, we hebben daar superlekkere pizza`s gegeten: Theo een Ch`ti, maar dan zonder "Ch~ti", die smerige stinkkaas!
( en de Fransen zeggen hier echt "bonsjoear" ipv "bonjour".)

We zijn nu bezig met opnieuw een vakantie van 14 dagen ipv laatste stuk naar huis fietsen! ( zoals Maria ons zei)

We fietsen door valleien langs riviertjes, klimmen en dalen , waarbij de nieuwe remblokjes piepen dat het een lieve lust is, volgens mij konden jullie ze in Nederland horen!

We hebben de Normandie - Bretagne route verlaten en zijn doorgestoken naar de LF1 route, de Noordzeeroute.
Onderweg kwamen we in Desvres een echte friteriewagen tegen. hier namen we natuurlijk friet en frikadel! echt Ch`ti`s, veel te veel friet!

Op de LF1 route pittige klimmen tot wel 13% , lopen dus.
Onderweg kwamen we langs "Blockhaus"een enorme duitse bunker uit de tweede wereldoorlog, een duits hoofdkwartier. Saillant detail:het complex wordt nu bewaakt door een duitse herder!

In OostKapelle zijn we ongemerkt Belgie binnengefietst. Overnacht in Diksmuide, een stad verwoest in de èèrste wereldoorlog en daar wordt nog steeds veel aandacht aan besteed, zoals 100-jarige herdenking in 2014.

We fietsen hier ook met behulp van
knooppunten ( een belgische uitvinding)
En dan komt mijn verjaardg in zicht en deze brengen we door in Brugge.
We waren daar al jaren geleden geweest maar goh, wat is Brugge duur geworden! Ik wilde mijn haar alleen maar laten knippen en de haren waren al nat tot ze zei: dat gaat dan 37,50 euro kosten..... huh?... mooi niet, 2,5 keer zoveel als in Westervoort .. en met natte kop ging ik weer naar buiten!

Wel hebben we ons vermaakt met een paardenkoets=rondtoer, en `s middag naar een prachtig harpoconcert.

En van Frans Vlaanderen fietsten we naar Zeeuws Vlaanderen, langs Knokke-Heist, jee wat een lange kade en jee, wat weinig uitzicht op zee: een en al ,soms rijen dikke, strandhutjes.

Zeeland is een prachtige fietsprovincie, zoeven over fietspad langs het water.Wind in de rug, de zon boven ons, wat wil je nog meer?
Je kunt hier heel goed buitendijks fietsen.
Vooral de Westerschelde wqas leuk om te zien, vele schepen in allerlei groottes voeren langs naar en vanaf Antwerpen.

Van Bresekens met de pont over naar
Vlissingen, over Zuid-Beveland naar Woensdrecht en vandaag zijn we in Breda aangeland!

de kilometerteller staat op : 3355 km!
en daar komen nog de laatste kilometertjes bij!

Inmiddels al een hollandse nieuwe haring op! Heerlijk!!

We naderen thuis, en vandaar nog een laatse bericht!

houdoe!!

Tjet.

• 27 Juni 2012 - 19:59

Mies:

Nog gefeliciteerd Henriette.
    Irene en ik kijken uit naar je verhalen.
    Tot dan

Mies

• 27 Juni 2012 - 20:50

Carin:

Wat een belevenissen allemaal, werkelijk prachtig. Geniet van Breda en een goede thuiskomst! Weer lekker in je eigen bedje slapen en terug naar de sleur van alledag: dat wordt wennen. Geniet van de laatste kilometers in ons eigen kikkerlandje en als het goed is gaat het hier nu ook zomeren. Bedankt dat jullie me zo hebben laten meegenieten van alle belevenissen.
    Groetjes uit een mooi Maasbommel

• 28 Juni 2012 - 10:31

Marian Evers:

Oke tot gauw

• 28 Juni 2012 - 10:49

Ingrid:

Welkom terug in de Liemers............bijna dan, wat een verhalen, hier kunnen jullie vast een tijdje op teren. Henriette nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Erg leuk om telkens iets van jullie verhalen mee te krijgen, gaan we missen. Hartelijke groet Ingrid

• 28 Juni 2012 - 18:31

Annemiek:

Hoi hoi,
    Wat een reis en een mooi verhaal.
    Ik hoop dat jullie laatste etappe ook goed en verloopt en dat jullie er eecht van genieten. Tot over een tijdje.

• 29 Juni 2012 - 07:26

Inekevanalphen:

tja, Westervoort, daar noem je wat.
    Ook in Rotterdam kost haren knippen wel wat meer.
    En voor als jullie terug zijn: wij hebben ook een hele mooie 'bed en breakfast' vanwaaruit je prachtige duin- en strandwandelingen kunt maken.