salamanca en zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van TheetenJet - WaarBenJij.nu salamanca en zamora - Reisverslag uit Zamora, Spanje van TheetenJet - WaarBenJij.nu

salamanca en zamora

Door: TheetenJet

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2012 | Spanje, Zamora

Hola, hier zijn we weer,nu met verhaal over Salamanca en Zamora:
In Salamanca gingen we naar Tourist Informacion voor een hotel of hostal, maar sinds kort mogen ze volgens de wet geen specifieke informatie meer geven over prijzen en zo. We vonden zelf via een stel caminolopers een Hostal, midden op de Rua Major tussen de Plaza Mayor en de Kathedraal in.Kon niet mooier en dat voor 36 euro per nacht.
en het mooie was, dat de fietsen op de kamer moesten ( 1e etage), maar geen punt, we sjouwden ze gewoon 3 trappen op en de kamer was er groot genoeg voor.
En zo maakten we het drukke leven van Salamanca van heel dichtbij mee.
We hadden een klein balkonnetje en konden alles zien en horen( ook ´s nachts maar daar hebben we weer oordoppen voor....)
We hbben een plu gekocht en hebben daar , tegen onze zin, met veel plezier gebruik van gemaakt!!
Er is enorm veel te zien:
Oude kloosters, de oude en de nieuwe kathedraal , aan elkaar gebouwd.
torens met magnifiek uitzicht, bij het bezoek hiervan hoorden we in een kleine ruimte ineens mooie muziek: het Hilliard Ensemble met de tenorsax van Jan Gabarek,genieten!!!!!!!!
We hebben de Iglesia van San Esteban bekeken: er zijn spiegels op de grond geplaats om de plafonds beter te kunnen bekijken: prachtig! Theo kreeg zelfs hier last van hoogtevrees !
Salamanca is één groot middeleeuws stadje,heel veel te zien en te genieten, dit laatste ook van eten en koffie: Blaco y negro, dit is warme espresso met een bolletje vanille-ijs.
Toen we de oude kathedraal bezochten( op zaterdag) was er een bruiloftsmis gaande, het bruidspaar was de (zij)uitgang nog niet uit of via de hoofdingang kwam het volgende al binnen!lopende bandwerk......
we hebben ook een caminolopend echtpaar weer ontmoet ( we hadden ze paar dagen eerder al gesproken langs de weg en het klikte toen al)
Heel leuk , we hebben paar keer samen gegeten, eerste keer met nog 3 andere lopers.
De laatste avond zat er een stel aan tafel en zwaaide vriendelijk naar mij alsof ik ze moest kennen.
Nu ben ik daar nog al kippig in dus.... Afijn we kwamen toch aan de praat en bleken het kennissen van Leni en Carel te zijn,uit Duiven(naam weet ik niet helaas en ook niet zeker of ze wel in Duiven wonen,wat weet ik eigenlijk wel...)
te gek weer!
Ook te gek was: Fons zat in een café hier naast ons......was gewoon eng, echt zijn dubbelganger, ik heb gevraagd of ik een foto mocht maken en uitgelegd waarom, hij bleek in Uruguay geboren te zijn en was Fons dus niet.....

en nu zitten we , 68km verder,in Zamora, weer een prachtig stadje met een mooie kathedraal en kasteel.de oude stad is ommuurd.
In de stad kwamen we opnieuw diverse caminolopers tegen, en ook weer met het eten. Leuk hoor, die contacten zo!

En nu op naar een paar dagen mooi en warm weer,dat is ons in ieder geval beloofd door een caminoganger en die kan het weten,dachten we, want de voorspellingen op dit internet zijn anders.......

Voorlopig horen jullie ons niet meer, we gaan morgen weer fietsen.....
adios y hasta luego!
tjet
PS Rinske het is inderdaad een hop! dankjewel!
ps 2: Josephien veel plezier op Kreta

  • 07 Mei 2012 - 14:59

    Fons:

    hallo henriet en theo,

    heb ik jullie daar toch aan het twijfelen gebracht.
    ik was er dus wel even naar toe gevlogen om te kijken hoe het met jullie ging.
    jullie reisverslagen zijn bizonder boeiend

    groetjes fons (de echte).

  • 07 Mei 2012 - 16:13

    Marian V.:

    Hallo samen
    Wat geweldig die fietstocht van jullie en
    al die ontmoetingen met caminolopers.
    In ieder geval laten jullie de pret niet drukken door het weer, zo te lezen.
    Nog een hele fijne tijd met veel zon!

  • 07 Mei 2012 - 18:40

    Mariejose:

    geweldig jullie versagen. geniet mee. groet mj

  • 08 Mei 2012 - 13:21

    Ingrid:

    Weer een bericht vanuit Spanje, wat is
    dat toch leuk om jullie zo te volgen. Je maakt wat mee zeg! We hopen ook voor jullie op beter weer, we zijn er met z'n allen zo aan toe. Geniet, geniet. en nog eens geniet maar volgens mij doen jullie dat volop.

  • 10 Mei 2012 - 11:17

    Marian Evers:

    Nou heb ik toch al een paar keer gereageerd op jullie leuke verslag!! maar steeds zie ik het niet terug. Ik weet nu (zullen we straks zien) waar het aan ligt..gewoon niet eerst mijn naam ingevuld. Complimenten voor de verslaglegging, als ik het lees dan heb ik het gevoel dat ik bij jullie ben en het ook meemaak. Ook hoe jullie over elkaar schrijven, zeer herkenbaar!!! Geweldig al die mooie gebouwen, natuur en de mensen die jullie ontmoeten, o.a. je broer....binnenkort komen jullie mij ook tegen...wel een foto nemen dan...veel fietsplezier en niet teveel tegenwind.
    groetjes en liefs....

  • 10 Mei 2012 - 11:18

    Marian Evers:

    Ja, gelukt!!!!!!

  • 11 Mei 2012 - 16:06

    Wies:

    Ook wij gaan zondagochtend heel vroeg weg, bedankt voor de natuurverslagen.

  • 18 Mei 2012 - 08:01

    Tante Ellie:

    Ik zie dat jullie het erg naar je zin hebben en veel van de natuur genieten ,Het is heel wat en dat allemaal op de fiets ik vind het wel knap .Nico en Loet vertrekken 23 mei die hebben er heel veel zin in .Die gaan met de benen wagen . Jullie gingen nu naar kreta nog verder nog veel genieten .Groetjes van Ellie ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Zamora

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

thuis!

27 Juni 2012

bijna thuis.

16 Juni 2012

France

30 Mei 2012

3e etqppe

20 Mei 2012

de cirkel is rond!

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 12995

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 29 Oktober 2015

Theetenjet najaar 2015 naar Santiago

24 Maart 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: