nu in Praia de Mira - Reisverslag uit Mira, Portugal van TheetenJet - WaarBenJij.nu nu in Praia de Mira - Reisverslag uit Mira, Portugal van TheetenJet - WaarBenJij.nu

nu in Praia de Mira

Door: TheetenJet

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2012 | Portugal, Mira

Hola,daar zijn we weer!wat we vorige keer nog wilden vertellen: een fotograaf sprak ons aan: zijn jullie caminogangers? want zijn motto was: "de camino never ends" en daarom fotografeerde hij ons en zou het op zijn facebook zetten bij zijn fotoreportage,zijn facebookadres is: manuel.peixete1 Wij zijn benieud of jullie dat kunnen zien....
Onderweg zijn er veel mooie bloemen te zien en eucalyptus te ruiken, bijv, amerikaanse lelies,vuurpijlen en leeuwebekken. Oh,ja mijn mobiel doet het ook weer, een wondertje!
laatste keer zaten we in Viana do Castelo,
zaterdag logeerden we in een leuk pension in Vila de Conda.
Portugal is heel goedkoop qua logies,eten en drinken,kamerprijzen tussen 35 en 40 Euro,zelfs midden in Porto! We redden ons hier goed met Engels en Duits. Theo kent al één woord Portugees goed en dat is " Fino " (=bier!)
In Porto rondrit gemaakt in toeristische open-dak-dubbeldekker en later het Casa de Musica bekeken,ontworpen door Rem Koolhas.Dit wilde Theo altijd al eens in het echt zien.
Gisteren naar Furadouro gefietst,prachtige route. Vandaag 58 km langs prachtige lagunes nar Praia de Mira,inmiddels 375 km op de teller!
Onderweg angeproken door leuke Portugees
die ons feliciteerde en ons uitnodigde voor een kopje koffie op teras om zijn verhal te kunnen doen en het onze te horen.
Hij fietste veel maa zocht uitdagingen,
hij wilde bijv in 14 dagen van Porto nar Parijs fietsen voor maximaal 100 euro,hij heeft het vorig jaar gedaan in 11dagen en gaf maar 75 euro uit.Wauw!Toch wel andersals dat wij doen: stuk rustiger!Wim de Gps doet uitstekend werk, hij leidde ons zelfs naar dit pension...een tom-tom is er niets bij!!
we hebben de laatste dagen veel noordenwind,koud maar wel in de rug......mooi dus oftewel muy bien oh nee, dat is spaans!
dit was het voor nu , groetjes en tot volgende keer maar weer!!

  • 04 April 2012 - 17:04

    Mies:

    Fino is de grootte van het biertje. Cerveja ( serveizje uitspraak) is bier.
    Muito bem (Moeito being) = heel goed.
    Dit wat betreft mijn Portugees. De vader van mijn dochter is een Portugees, vandaar.
    Ik stuur deze link ook naar Wim, zodat hij je blijdschap met je GPS kan zien. Die Peixete niet gevonden

  • 04 April 2012 - 17:43

    Wilma:

    Hoi Tjet,

    leuk om weer wat van jullie te lezen. Ik heb op facebook gezocht naar adres wat je op gaf maar kon het helaas niet vinden. was wel benieuwd naar de foto`s.

    groetjes tot het volgende bericht maar weer.

    Nico en Wilma

  • 04 April 2012 - 19:15

    Josephien :

    ja, en die noordenwind blijft nog even heb ik net gehoord op het nieuws! dus doe maar rustig aan kan je nog even van de wind in de rug genieten!
    leuk hoor het lezen van jullie fietsavonturen en zo'n eind op weg al.
    heb het goed daar! doeiiii je zusje.

  • 04 April 2012 - 20:08

    Henk:

    Ik ben iemand van weinig woorden en zeg dus ga zó door.

    Groetjes Henk en Joze

  • 05 April 2012 - 05:18

    JosS:

    Henriette,
    Heb je nu echt de proefkelders van jouw lijfdrank in Vila Nova de Gaia/Porto aan de overkant van de Douro overgeslagen?

  • 05 April 2012 - 08:07

    Antoine:

    op de kaart zag ik dat praia de mira een badplaats is met mooie hotels. Hebben jullie een tentje bij?
    Manuel.peixete1 kan ik niet omtdekken. veel succes met jullie verdere tocht.

  • 05 April 2012 - 13:15

    Wies Kersten:

    Wat mooi al die geuren, is het daar als zo vroeg, dat vind geweldig om te lezen.
    Wij moeten wachten tot mei en juni om al dat heerlujiks te ruiken.
    Bij ons is het echt paasfris, dat is wel even wennen weer!!!

    Salut

  • 05 April 2012 - 22:19

    Annemiek:

    Zo te lezen hebben jullie het wel naar de zin en is het een mooi avontuur. Leuk om weer te lezen!!!
    Dank voor jullie verslag en veel genieten voor vandaag morgen en verder. Groetjes van Annemiek.

  • 07 April 2012 - 09:30

    Claudia:

    Hoi Theetje en jetje,

    Heerlijk zo'n mooie reis maken, geniet maar lekker(maar volgens mij doen jullie dat al wel).
    Goed dat theo als zo goed portugees spreekt,ik bedoel het is natuurlijk wel heel erg belangrijk dat je in iedergeval een biertje kan bestellen!!!!

    Gr Claudia

  • 08 April 2012 - 18:19

    Rinske:

    Hola, grazias por la carte, oftewel bedankt voor de kaart. Feestje was gezellig, ik ben erg verwend met heel veel kadootjes. Jullie veel fietsplezier en geniet ze!!

  • 09 April 2012 - 08:31

    Tante Elly :

    Wat leuk dat ik jullie nu ook een beetje kan volgen. En dat op mijn oude dag.Geniet maar van de mooie natuur .Ik zag dat jullie ook niet zoon mooi weer hadden hier is het koud .Het ga jullie goed op de fiets .Groetjes veel plezier .Tot de volgende keer .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Mira

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2012

thuis!

27 Juni 2012

bijna thuis.

16 Juni 2012

France

30 Mei 2012

3e etqppe

20 Mei 2012

de cirkel is rond!

Actief sinds 20 Maart 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 12994

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2015 - 29 Oktober 2015

Theetenjet najaar 2015 naar Santiago

24 Maart 2012 - 01 Juli 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: